Engagement Qualité

L'office de tourisme intercommunal de l'Est, office de tourisme classé, s'engage sur la qualité de son service

Nos engagements Qualité

Our underkatings, in terms of Quality

Notre Office de Tourisme s’est engagé dans une démarche qualité de l’accueil et de l’information.
Our Tourist Information Office has opted for a Quality Chart as regards bith the way you are being welcomed, and the information you are handed out

L’objectif de cette démarche est d’améliorer en permanence la satisfaction de nos visiteurs.
The main objective of this Chart aims at constantly improving on the degree of satisfaction of out visitors

Nous nous engageons en particulier à :
We therefore undertake to take the following steps of actions :

• Améliorer l’approche, l’accueil sur place, par téléphone et par courrier.
• Improvement on the approach to requests made, on the reception at the main desk, be that by phone or by post.

• Améliorer la gestion et la mise à disposition de l’information touristique.
• Improved way of managing and putting at our visitor’s disposal the tourist’s information and data.

• Former régulièrement notre personnel pour améliorer ses compétences
• Regular and on-going staff training, as so as to improve on their skills and competences.

• Mesurer la satisfaction de nos visiteurs et prendre en compte leurs attentes.
• Assessement of the level of satisfaction for our visitors, and taking into account their expectations.

De plus...

• Des questionnaires de satisfaction et des fiches de suggestions sont à votre disposition en libre-service.
• Help yourself to the questionnaire of satisfaction, together with « make a suggestion » card that are put at your disposal.

• Soyez aimables de les remplir pour nous aider dans notre démarche d’amélioration permanente
• It would be kind of you to spare a couple of minutes of your time to fill them in. This will help us in our policy of on-going improvement of our services to you.